Hoe gebruik je een kniekussen?

Hoe gebruik je een kniekussen? Steeds meer mensen in Nederland hebben last van kniepijn. Meer dan 1 miljoen mensen in Nederland hebben artrose en maar liefst 18.000 mensen worden elk jaar geopereerd. Er zijn meer vrouwen dan mannen met een versleten knie, de verhouding is maar liefst 60% vrouw en 40% man. Een kniekussen kan helpen bij een versleten knie, omdat een kniekussen ervoor zorgt dat jouw knie ondersteund wordt.

Wat is een kniekussen?

Als jij pijnlijke knieën hebt en nog geen kniekussen gebruikt, heb je vast andere manieren geprobeerd om van de kniepijn tijdens het slapen af te komen. Je hebt een normale kussen of deken tussen je knieën gelegd zodat je knieën niet elkaar raakten. Echter is dit niet de beste manier, het is lomp en het heeft geen ergonomische vorm, waardoor je pijn nauwelijks verholpen wordt.
Een kniekussen is een kussen die je tussen je knieën of benen plaatst, om de kniepijn te verzachten en te verhelpen. De vulling bestaat bijna altijd uit traagschuim en het is ergonomisch gevormd. Door met een kniekussen je benen te ondersteunen, komt je wervelkolom in een neutrale positie terecht waardoor je ook je rugpijn zal verhelpen.

Hoe gebruik je een kniekussen? 

Het kniekussen plaats je tussen je benen of knieën. Het gebruik ervan is zeer eenvoudig. Het kussen kan je het beste gebruiken in een zijslaap-positie, zodat het kussen het gewicht van je bovenbeen verlicht. Je heup, rug én knieën komen in een neutrale positie waardoor de pijn in je wervelkolom ook verlicht. Wil je het ultieme resultaat? Dan kan je het beste één kniekussen tussen je benen plaatsen en één tussen je knieën. 
Het kniekussen kan zelfs de druk op je voeten verlichten, door het kussen onder je enkels te plaatsen.

Wanneer voel ik de verlichting in mijn knieën?

De vraag: wanneer voel ik verlichting in mijn knieën? Wordt ons erg vaak gesteld. Een exact antwoord kunnen wij niet geven, omdat de situatie van elk persoon uniek is.
Uit ervaring van klanten en onderzoek is gebleken dat de meeste mensen binnen 5-7 dagen een significante verlichting van de pijn voelen.
Door het kniekussen een langere tijd te gebruiken kan de pijn zelfs helemaal verdwijnen. Zo simpel kan het, door alleen het gebruik van een kniekussen. Zorg er dan ook voor dat je de oorzaak van de pijn zoveel mogelijk vermijdt. Vermijd zwaar belastende werk, zorg voor je lichamelijke gezondheid en blijf bewegen.

Maar ik beweeg veel in bed?

Hoewel de meeste mensen zonder problemen de hele nacht met het kniekussen tussen hun benen kunnen slapen, zijn er ook mensen die veel bewegen in bed. Daar hebben wij ook een oplossing voor, namelijk een kniekussen met een speciale band die je om je bovenbeen kan doen. Zo blijft het kussen altijd bij je, hoeveel je ook beweegt tijdens je slaap. ;)

Volgende blog